Continu streven we naar slimmer werken, in plaats van harder werken. We streven naar sneller resultaat boeken door de juiste dingen te doen. Maar vooral streven we naar een positieve veranderbelevenis en dat verandering het werken leuker en prettiger maakt. Lees hier over onze ervaringen hoe duurzaam groeien slimmer, sneller en leuker kan in het bedrijfsleven, bij de overheid en in de particuliere markt.
Vraagbundeling bij Rijkswaterstaat
Als programmamanager verantwoordelijk voor het professionaliseren en uniform inrichten van demand management (vraagbundeling). Drie jaar lang werd hieraan al gewerkt, maar echt van de grond kwam het niet. Wat heb ik anders gedaan? Resultaat: De ontdekte ‘pareltjes’ binnen het bedrijf hebben een platform gekregen en zijn ondertussen uniform verankerd in de herinrichting van geheel Rijkswaterstaat.
Slimmer
Wat drijft de medewerker? Met een heldere visie en een prettige werkomgeving kom je een heel eind. De directie werd geholpen om inzicht te verkrijgen in het belang van vraagbundeling. De afdeling die de vraagbundeling het beste had ingericht stond model voor alle andere afdelingen. Daarmee zou het werk van alle afdelingen uiteindelijk leuker worden.
Sneller
Afdelingen presenteren met trots hun ‘best practice’ aan elkaar. Hierdoor leren medewerkers bewust en onbewust van de beste aanpak. Zo ontstaat er voor een besluit vanuit de directie draagvlak onder de medewerkers.
Leuker
Het overbrengen van de boodschap werd kracht bijgezet door de inzet van creatieve audio en/of visuele sketches en cartoons. De ‘best practices’ in de organisatie werden aangewezen door middel van een talentenjacht, inclusief een jury van externe directeuren.