Continu streven we naar slimmer werken, in plaats van harder werken. We streven naar sneller resultaat boeken door de juiste dingen te doen. Maar vooral streven we naar een positieve veranderbelevenis en dat verandering het werken leuker en prettiger maakt. Lees hier over onze ervaringen hoe duurzaam groeien slimmer, sneller en leuker kan in het bedrijfsleven, bij de overheid en in de particuliere markt.
KPN
Als verandermanager verantwoordelijke voor het centraliseren van alle IT werkzaamheden in 1 organisatieonderdeel. 100 IT afdelingen waren versnipperd over het hele bedrijf met verschillende werkwijze en belangen. Hoe startte ik deze grootse meerjarige transformatie resulterend in één coherente organisatie? En hoe hield ik iedereen zo lang betrokken? Resultaat: Uniforme IT processen met maturiteitsniveau 2 en 3, waarbij o.a. de kostenreductie doelstellingen ruimschoots zijn gehaald.
Slimmer
Het introduceren van best pratices van buitenaf geeft vaak weinig betrokkenheid. Bij KPN was elke afdeling namelijk wel ergens de slimste in. Deze ervaring werd tussen afdelingen uitgewisseld en verheven tot standaard proces.
Sneller
Het concentreren van medewerkers met dezelfde kennis werd een basis voor continue verbeteringen van onderop. Verspillingen werden van begin af aan verwijderd en werkwijzen verankerd. Later volgende nog meerdere golven van reorganisaties, maar altijd met voortbordurend op het bereikte resultaat.
Leuker
Wat is er nu leuker om als afdeling te vertellen waar je goed in bent en dit terugziet in de toekomstige inrichting van je bedrijf? Door het creëren van een passende vorm van vrijheid werd creativiteit gestimuleerd dat leidde tot continue verbeterresultaten door hele het bedrijf heen. Een opwaartse spiraal is gestart en trekt zelfs de grootste zwartkijker op den duur over de streep.